Internationale summerschool geslaagd

vrijdag 29 juli 2005 14:53

Afgelopen maand werd in Lunteren de tweede summerschool van het European Christian Political Youth Network (ECPYN) georganiseerd. Dit netwerk is vorig jaar op initiatief van PerspectieF opgezet en telt inmiddels lidorganisaties uit een groot aantal landen.

Afgelopen maand werd in Lunteren de tweede summerschool van het European Christian Political Youth Network (ECPYN)georganiseerd.  Dit netwerk is vorig jaar op initiatief van PerspectieF opgezet en telt inmiddels lidorganisaties uit een groot aantal landen. Op de summerschool waren naast een tiental PerspectieF-ers ook vertegenwoordigers uit Groot-Britanie, Zwitserland, Belgie, Estland, Roemenie, Hongarije, Estland en Litouwen.

Naast veel gezelligheid, werden er een aantal workshops verzorgd die gaan over 'christelijke' politiek. Zo liet Rogier Havelaar zien hoe je als als politieke partij een 'permanente campagne' kan voeren. Dit werd de derde dag in praktijk gebracht toen de ECPYN-ers in Amsterdam gingen helpen bij het uitdelen van eten aan daklozen. "Dit vond iedereen een hele leuke ervaring" aldus Rita Klapwijk, het bestuurslid internationaal van PerspectieF

Ter plekke werd ook besloten dat Rita Klapwijk samen met Andrew Otchie uit Engeland en Paulius Saudargas uit Litouwen samen de ECPYN in het nieuwe seizoen zouden leiden. De ECPYN staat definitief op de Europese kaart.

Voor meer informatie: www.ecpyn.org

Voor altijd vrienden...'Ik heb een hekel aan afwassen'

'Wie heeft er honger?'Keukencorvee

Gezellig, hé'Groepsfoto, omdat het moet'