ChristenUnie vertegenwoordigt jongeren wel op kieslijst

donderdag 31 augustus 2006 16:43

PerspectieF, ChristenUnie-jongeren is zeer tevreden met de concept-kandidatenlijst van de ChristenUnie. “Het is duidelijk dat de ChristenUnie het belangrijk vindt dat er ook jongeren op de kieslijst staan,” aldus Rogier Havelaar, voorzitter van PerspectieF, ChristenUnie-jongeren.

Dit in tegenstelling tot het CDA en de VVD. De jongerenorganisaties van beide partijen beklaagden zich bij de partij omdat zij zich niet vertegenwoordigt zagen op de kieslijst. De eerste jongere op de lijst van de VVD staat op nummer 44. Bij het CDA staat de eerste jongere op nummer 61.

Bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen zijn er maar liefst zestien PerspectieF’ers verkozen. Door nu ook jongeren op te nemen op de plaatsen 8 en 10 van de kandidatenlijst voor de Tweede Kamer verkiezingen manifesteert de ChristenUnie zich, volgens PerspectieF, als een partij die jongeren als een wezenlijk onderdeel van de samenleving beschouwd.

Reacties op 'ChristenUnie vertegenwoordigt jongeren wel op kieslijst'

Archief > 2006