CU-jongeren bepleiten actie tegen webcamseks (ND)

websitemaandag 22 mei 2006 12:01

PerspectieF, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie, wil dat minister Donner (Justitie) de mogelijkheden bekijkt om webcamseks te beperken.,,Dagelijks zitten honderden jongens en meisjes bloot voor de webcam. Veel oudere mannen maken hier misbruik van. Dit probleem moet snel aangepakt worden'', vindt PerspectieF-voorzitter Rogier Havelaar.

,,Deze industrie draait op de anonimiteit van gebruikers. Dit zorgt ervoor dat problemen niet of nauwelijks gesignaleerd worden.'' Havelaar vindt het tijd om de privacywetgeving aan te passen. Zo zou bezoek aan bepaalde websites niet meer anoniem moeten kunnen, en zou internetgebruik door kinderen beter zichtbaar moeten zijn voor ouders.

Virtuele seks met minderjarigen is even strafbaar als echte seks, zegt PerspectieF. De jongeren vinden het ,,onacceptabel'' dat er nog zo weinig is gebeurd op dit gebied.

PerspectieF pleit voor onderzoek, hoeveel jongeren zich voor webcamseks vertonen en hoeveel er via internet worden misbruikt.

Bron: Nederlands Dagblad, 22 mei 2006, pagina 1

Reacties op 'CU-jongeren bepleiten actie tegen webcamseks (ND)'