Terugblik Politiek Overleg en ALV

DSC08368.JPGwoensdag 06 juni 2012 20:27

Afgelopen zaterdag vond het politiek overleg en de Algemene Ledenvergadering van PerspectieF, ChristenUnie-jongeren plaats. Tijdens het politiek beraad werd stilgestaan bij de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september. Daarnaast namen een aantal bestuursleden tijdens de ALV afscheid en werden nieuwe talenten toegevoegd aan het Landelijk Bestuur.

In de ochtend stonden we samen met Gert-Jan Segers, Campagneleider ChristenUnie,  stil bij de campagne: Voor de verandering, ChristenUnie! De partij wil laten zien dat zij veranderingsgezind is om zo Nederland uit de crisis te trekken. Daarnaast wil de ChristenUnie PerspectieF betrekken bij de campagne omdat jongeren de toekomst zijn, maar ook goede ideeën hebben. Reden genoeg dus voor Gert-Jan Segers om de leden van PerspectieF te enthousiasmeren!

Campagne PerspectieF, ChristenUnie-jongeren
Uiteraard gingen wij samen met de aanwezige leden aan de slag voor onze eigen campagne. PerspectieF wil namelijk tijdens deze campagne een aantal speerpunten onder de aandacht brengen: Kwaliteit van Onderwijs, Werken & Wonen voor Starters en Godsdienstvrijheid.  Samen staan we sterk, doe je mee? Hou de website goed in de gaten!

Lid van Verdienste
Tijdens de ALV zijn onder andere het politiek plan, de meerjarenvisie en een aantal resoluties besproken. Maar de ALV stond ook in het teken van het aftreden van Robert Heij als voorzitter, Niels Rijke als bestuurslid politiek en Martin Otte als penningmeester. Alle drie zijn zij uitgeroepen tot ‘Lid van Verdienste’ voor de organisatie. Robert en Niels mogen terug kijken op vele hoogtepunten zoals het jongeren Catshuisakkoord, het bezoek aan de DOE-partij in Suriname en vele andere ervaringen. Martin heeft een stabiele financiële koers uitgezet voor PerspectieF wat juist erg belangrijk is in tijden van crisis.

Nieuw bestuur
Maarten van Ooijen trad tijdens de ALV eveneens af als Vicevoorzitter en Bestuurslid Politiek, maar mocht later weer zitting nemen achter de bestuurstafel door zijn benoeming tot Voorzitter. De vrijgekomen politieke bestuursfuncties worden opgevuld door Reint Baas en Matthijs de Snoo. Eerder dit jaar werden Marlieke van den Engel en Janette van Kalkeren al als interim bestuursleden aangesteld, op de ALV zijn zij nu officieel benoemd. Per 1 september zal Lodewijk Tax ook zitting nemen in het bestuur, tot die tijd vervuld Martin Otte de functie van penningmeester.

Bekijk hier het overzicht van de huidige leden van het bestuur, en hier het fotoalbum van de ALV.

Reacties op 'Terugblik Politiek Overleg en ALV'

Archief > 2012