PvdA'er Dijsselbloem gekozen tot 'Engel van het Jaar'

Dijsselbloemdonderdag 11 januari 2007 20:00

Het had nog even geheim moeten blijven, maar zowel Trouw en het Nederlands Dagblad hielden zich niet helemaal aan het embargo. Het maakt niet uit. PvdA-kamerlid Jeroen Dijsselbloem is door PerspectieF, ChristenUnie-jongeren gekozen tot 'Engel van het Jaar'. De prijs ontvangt hij omdat hij zich als politicus van een niet-christelijke partij het meest heeft laten leiden door 'Bijbelse' normen en waarden. Met name zijn bijdrage in de discussie over ‘ranzige TV clips’ en ‘bloot op TV’ heeft indruk gemaakt.

PerspectieF-voorzitter Rogier Havelaar prijst de open houding waarmee de PvdA'er het debat in ging. Vorig jaar ontving VVD-coryfee Hans Wiegel de prijs, vanwege zijn inzet voor het bijzonder onderwijs. Dit gebeurde toen nog onder de naam 'Heiden van het Jaar'. Havelaar geeft aan dat de nieuwe naam beter bij de prijs past. "De vorige titel klonk een beetje negatief. Dat was niet onze bedoeling. Deze titel dekt de inhoud beter en laat meteen zien dat het een positieve prijs is."

Reacties op 'PvdA'er Dijsselbloem gekozen tot 'Engel van het Jaar''

Archief > 2007