PerspectieF klaar voor verkiezingen Provinciale Staten

leugenregeertuitzendingharmjandonderdag 01 februari 2007 12:53

"PerspectieF is klaar voor de verkiezingen voor Provinciale Staten." Dat zegt Harmjan Vedder, die aangesteld is als campagneleider bij de komende verkiezingen. Door het land heen zal PerspectieF van zich laten horen door middel van avonden en acties. Ook zal er weer een speciale website de lucht in gaan, waarop interviews met de verschillende jongerenkandidaten te lezen zullen zijn.

Harmjan legt uit dat deze voor de ChristenUnie ontzettend belangrijk zijn. "De provincies bepalen ongelooflijk veel. Bijvoorbeeld hoeveel woningen een gemeente mag bouwen. Als jij meer starterswoningen in je dorp of stad wil, dan moet dat dus in de provincie geregeld worden." Maar dat is natuurlijk de enige reden waarom mensen zouden moeten gaan stemmen. "Als de formatiebesprekingen goed aflopen, dan zijn deze statenverkiezingen extra spannend. De provincies kiezen namelijk de Eerste Kamer. Hoe meer ChristenUnie in de provincie, hoe meer zetels in de Eerste Kamer. En een kabinet waar de ChristenUnie bij zit heeft weer een grote ChristenUnie fractie nodig in de Eerste Kamer."

Afgelopen week berichtte de website van PerspectieF al dat er een groot aantal jongeren kandidaat staan voor de verkiezingen voor Provinciale Staten. Een aantal van hen zal ook actief bij de campagne betrokken zijn. Zo is PerspectieF'er Jonathan van Tongeren, kandidaat in Gelderland, druk bezig met het organiseren van een drietal jongerenavonden in Putten, Apeldoorn en Ede in samenwerking met de Gelderse ChristenUnie-fractie.

Reacties op 'PerspectieF klaar voor verkiezingen Provinciale Staten'

Archief > 2007