ChristenUnie-jongeren massaal naar partijcongres 17 november

woensdag 07 november 2007 15:25

Het bestuur van PerspectieF, ChristenUnie-jongeren roept per brief alle 2293 leden van de jongerenorganisatie op om naar het Ledencongres van de ChristenUnie te komen. "Er speelt veel in de partij, bijvoorbeeld de discussie over Israël. Het is belangrijk dat jongeren hun stem laten horen. Wij jongeren zijn immers de toekomst van de partij", aldus PerspectieF-voorzitter Rogier Havelaar.

Tijdens het congres, dat in Zwolle plaatsvindt, hebben alle leden van de ChristenUnie én alle leden van PerspectieF stemrecht. "En van dat recht maken we graag gebruik. We hopen op vijf rijen vol met PerspectieF-leden, en hebben voor al deze mensen (ca. 100) al een PerspectieF-shirt besteld zodat we zichtbaar aanwezig zijn", aldus Havelaar. Op het ledencongres, waar normaliter rond de 500 mensen aanwezig zijn, zal onder andere worden gesproken over jongeren en maatschappelijke verantwoordelijkheid, Europa en de vergrijzing. "Deze onderwerpen zijn voor jongeren ontzettend belangrijk. Daarom hopen we dat zo veel mogelijk van onze leden komen om over deze onderwerpen mee te praten.", aldus Havelaar.

Het is nog niet eerder voorgekomen dat het bestuur van PerspectieF zo'n massale oproep naar haar achterban deed. Het bestuur van PerspectieF hoopt op een goed conges en een groot aantal inhoudelijke bijdrage van de jongeren. Door de jongeren werden onder andere resoluties over onderwijs en Israël ingediend. De brief aan de leden van PerspectieF zal morgen worden verstuurd. De discussie over de gedragscode voor ChristenUnie bestuurders en vertegenwoordigers zal voorafgaande aan het ledencongres besproken worden in het Uniecongres. PerspectieF heeft op dit congres 5,83% van de stemmen.

Reacties op 'ChristenUnie-jongeren massaal naar partijcongres 17 november'

Archief > 2007