Mart Keuning gekozen als nieuwe vice-voorzitter

Mart Keuningdinsdag 17 april 2007 13:41

Algemeen Secretaris Mart Keuning is gisteren op de vergadering van het Algemeen Bestuur van PerspectieF gekozen als vice-voorzitter. De 18-jarige Barnevelder volgt politiek commissaris Harmjan Vedder op, die alvast een voorschot nam op zijn vertrek als bestuurslid volgende maand. Keuning laat in een reactie weten blij te zijn. "Ik ben blij." Hij heeft veel ambities, maar welke dat zijn weet hij nog niet.

In de praktijk is de vice-voorzitter het tweede gezicht, na de voorzitter, van de vereniging. Daarnaast zit de vice-voorzitter eventueel vergaderingen voor en valt in voor de voorzitter. Ook heeft de vice-voorzitter zitting het Dagelijks Bestuur van PerspectieF. Eén van de eerste taken van Keuning zal een bezoek zijn aan Israël in juni op uitnodiging van Christenen voor Israël. Hij zal dit doen samen met Arie Kuiper, politiek commissaris voor Buitenlandse Zaken en twee andere leden van PerspectieF.

Met zijn benoeming treedt Keuning in een rijtje illustere voorgangers. Frank Visser, Jurgen van Houdt, Peter de Kluijver en Harmjan Vedder. Het wachten is op de eerste vrouw in deze positie, maar volgens Keuning was dat niet aan hem om die rol te vervullen.

Reacties op 'Mart Keuning gekozen als nieuwe vice-voorzitter'

Archief > 2007