PerspectieF'ers bereiden zich voor op NK Debatteren

Debattraining2woensdag 28 maart 2007 16:08

Aankomend weekend zal PerspectieF met een vijftal teams mee doen aan het Nederlands Kampioenschap Debatteren. Afgelopen maandag stoomden de teams zich klaar op een trainingsavond op het partijbureau in Amersfoort. De training werd verzorgd door PerspectieF-voorzitter Rogier Havelaar.

Tijdens het eerste deel van de avond werd een uitleg gegeven over de regels van het spel, en praktische tips hoe daar het beste mee valt om te gaan. Daarna mochten de aanwezigen het zelf proberen. Ze kregen 8 minuten om zich voor te bereiden op een stelling (bv. De hondenpoepbelasting moet omhoog). Als iemand er op had gerekend zaterdag wel even te winnen, dan zullen de verwachtingen toch iets bijgesteld moeten worden. Het niveau van de debaters was in het algemeen redelijk, maar een uitgesproken winnaar heeft zich (nog) niet laten zien.

Het Nederlands Kampioenschap Debatteren zal maandag plaatsvinden in Tillburg. Kijk voor meer info op http://www.nk2007.nl/

Bekijk video's van Gideon den Hertog en Rogier Havelaar. Klik op de foto.

Reacties op 'PerspectieF'ers bereiden zich voor op NK Debatteren'

Archief > 2007