PerspectieF Zeewolde voert actie voor beter openbaar vervoer

actiezeewoldekleindinsdag 04 december 2007 15:49

Zeewolde – Afgelopen vrijdag is de lokale afdeling van PerspectieF in Zeewolde gelanceerd. Zij hebben zichzelf direct stevig op de kaart gezet door een groots opgezette handtekeningenactie. Zij verzamelden in het centrum van Zeewolde handtekeningen voor een beter openbaar vervoer, vooral van en naar Amersfoort. Eva van Lambalgen, voorzitter van PerspectieF Zeewolde: “Het is nu al geen pretje om met de bus van Zeewolde naar Amersfoort te gaan, je moet vaak staan en er is regelmatig vertraging. Met de nieuwe dienstregeling, die ingaat op 10 december, wordt de buslijn opgeknipt en moet je straks een kwartier wachten in Nijkerk."

Eva: "Dit is gedaan om reizigers de trein in te krijgen, maar veel mensen hebben al een buskaart voor het hele traject Zeewolde – Amersfoort. Reizigers worden zo gedwongen ook een treinkaart te kopen.”

De actie heeft zijn vruchten afgeworpen. De vervoersmaatschappij Connexxion heeft het bestuur van PerspectieF Zeewolde uitgenodigd om in gesprek te gaan, en samen een oplossing te zoeken voor het vervoersprobleem rondom Zeewolde.

Een goed resultaat van een mooie en geslaagde actie.

Bekijk hier de fotoreportage
Bekijk hier de video van Omroep Flevoland over deze actie