Debattraining: meld je aan voor het debat over godsdienstvrijheid

Debatmensen_kleinmaandag 02 januari 2012 14:04

Na de succesvolle start in november, zal er woensdag 18 januari van 19:30 tot 21:30 uur een tweede debattraining plaatsvinden. De opzet van de tweede debattraining zal weer anders zijn dan de eerste. Deze keer zal de training niet plaatsvinden in Amersfoort, maar in Utrecht bij café/restaurant Lofen op het Domplein (nummer 17). Gezien de huidige actualiteit omtrent ritueel slachten en de gewetensbezwaarde ambtenaren van de burgerlijke stand, zal het thema van deze avond godsdienstvrijheid zijn.

Verder zal er deze keer meer ruimte zijn voor inhoudelijke discussie, naast een korte training die verzorgd wordt door Bernold Nieuwesteeg, en zullen er zeer interessante sprekers aanwezig zijn. Zo zal dr. Henk Post komen spreken. Post is meerdere malen gepromoveerd waaronder in de economische wetenschappen, de letteren en de theologie. In november bracht hij een boek uit over godsdienstvrijheid. Daarnaast zal dr. P. van Schie (directeur van het Wetenschappelijk Instituut van de VVD) aanwezig zijn als spreker.

Ook deze keer is er een beperkt aantal plaatsen, omdat er meerdere politieke jongerenorganisaties en studentenverenigingen uitgenodigd zullen worden. Meld je dus zo snel mogelijk aan door een mail te sturen naar Sander van ’t Foort (politiek@perspectief.nu)!

Reacties op 'Debattraining: meld je aan voor het debat over godsdienstvrijheid'

Archief > 2012