PerspectieF en Wetenschappelijk Instituut organiseren Fellows Programma

wieowievrijdag 16 november 2012 20:20

De ChristenUnie kent een rijke ideeënhistorie. Om als jongeren daarmee kennis te maken organiseert PerspectieF in samenwerking met het Wetenschappelijk Instituut het Fellowsprogramma. In het fellowsprogramma ‘Christelijk politiek denken’ bestuderen we denkers die bepalend zijn voor de visie van de ChristenUnie.

De politiek van de ChristenUnie is gebaseerd op de Bijbel en op de verwerking daarvan door vele christelijke denkers. In dit programma maken jongeren (twintigers) intensief kennis met deze denkers. We lezen teksten van onder meer Augustinus, Calvijn en Kuyper en brengen hun denken in verband met het heden. Het uiteindelijke doel is te leren begrijpen waar de ChristenUnie voor staat.

We beginnen de avonden met een maaltijd, gevolgd door een bespreking van de tekst onder begeleiding van een deskundige en een mentor. Vervolgens worden de teksten onder begeleiding van deze deskundige besproken. De deelnemers aan het programma geven in het tweede gedeelte ook een persoonlijke toepassing van het wetenschappelijke denken op een actuele situatie.

Algemeen:
Duur: 1 jaar (1 avond per maand)
Tijd: 18.00 uur - 22.00 uur
Plaats: Amersfoort
Data: januari - december 2013
Deelnemersbijdrage: € 250,- voor werkenden en € 125,- voor studenten.

Voor meer informatie en aanmelding zie www.wi.christenunie.nl/fellows

Reacties op 'PerspectieF en Wetenschappelijk Instituut organiseren Fellows Programma'

Archief > 2012