Robert Heij te gast bij BNR over nieuw Kamerakkoord

bnrvrijdag 27 april 2012 11:54

Vrijdagmorgen was PerspectieF-voorzitter Robert Heij te gast in het BNR-programma van Harmke Pijpers. Robert zat daar samen met CDJA-voorzitter Arrie Vis en Jonge Democraten-voorzitter Nikie van Tiel. In de uitzending werd teruggeblikt op het akkoord dat afgelopen dagen werd gesloten. Wat zijn de positieve onderdelen en waar zijn verbeteringen mogelijk? En wat is de status van het akkoord in het licht van de verkiezingen? Luister de uitzending hier terug.

Luister hier de uitzending op BNR Nieuwsradio terug.

Robert Heij: "We bezuinigen niet voor Europa, maar voor de toekomstige generaties die we niet willen opzadelen met een torenhoge staatsschuld. Ik ben heel blij en trots op de partijen die nu hun verantwoordelijkheid tonen", aldus Robert. PerspectieF ziet op het gebied van ontwikkelingssamenwerking, duurzaamheid, aandacht voor palliatieve zorg en het persoonsgebondenbudget (pgb) veel winstpunten in het akkoord.

PerspectieF signaleert ook verbeterpunten en ziet het liefst de AOW-leeftijd sneller omhoog gaan: vanaf 2013 met drie maanden per jaar. In het huidige akkoord is de AOW-gerechtigde leeftijd pas in 2019 verhoogd tot 66 jaar

De Wet werken naar vermogen is geen onderdeel van het akkoord. PerspectieF hoopt dat deze wet nog wordt aangepast. Robert: "We mogen wel wat meer verwachten van bedrijven als het gaat om aanpassen van werkplekken voor mensen met een handicap".

Reacties op 'Robert Heij te gast bij BNR over nieuw Kamerakkoord'

Archief > 2012