Kandidatenlijst ChristenUnie bekend

ixora_klein.jpgzaterdag 16 juni 2012 14:23

Eerder werd al bekend dat Arie Slob lijsttrekker zou worden voor de ChristenUnie. Maar wie zijn al die andere mensen? Dit werd vandaag bekend gemaakt in Den Haag. De lijst bevat een mix van ervaring en vernieuwing. Ook zijn er PerspectieF’ers te vinden op de lijst. Op de negende plaats staat Ixora Balootje van PerspectieF-Rotterdam. Daarnaast staat Hugo Scherff, die bij PerspectieF ook zeker geen onbekende is, ook op de lijst.

De zittende Kamerleden Joël Voordewind en Carola Schouten op plek twee en drie. Eerste nieuwkomers op de kandidatenlijst zijn respectievelijk Gert-Jan Segers (directeur van het Wetenschappelijk Instituut), Carla Dik-Faber (Statenlid in Utrecht), Eppo Bruins (directeur van STW dat technisch-wetenschappelijk onderzoek stimuleert), Herman Wegter (EO-presentator), Anja Haga (Statenlid in Friesland) en Ixora Balootje (raadslid in de deelgemeente Rotterdam Prins Alexander). Partijvoorzitter Janneke Louisa: ,,Naast veel Haagse ervaring komen wij met nieuwkomers die midden in de samenleving staan. Betrokken bij mensen en bevlogen vanuit hun geloof.” De kandidatenlijst zal tijdens het partijcongres op 30 juni worden vastgesteld.

De hele lijst bekijken? Kijk op de ChristenUnie-website.

Reacties op 'Kandidatenlijst ChristenUnie bekend'

Archief > 2012