Proces tot hervorming PerspectieF

vergaderingzaterdag 27 oktober 2012 19:37

PerspectieF is in beweging! Op 23 September 2000 werd PerspectieF opgericht middels een fusie tussen GPJC en RPF-Jongeren. We zijn ruim tien jaar verder en de maatschappelijke context is grotendeels veranderd. Nieuwe vormen van betrokkenheid kenmerken de toekomstige generaties. Hoe moet PerspectieF zich in deze ontwikkeling gedragen? Hoe blijft onze slogan ‘oog voor de toekomst’ in 2012 relevant?

Het bestuur heeft vanwege deze vragen besloten tot het agenderen van een procesvoorstel tot hervorming van PerspectieF. Op de ALV van PerspectieF (op 23 november) wordt dit voorstel aan de leden voorgelegd, en wordt door de leden gestemd over de vormgeving van een dergelijk proces.

In het proces staat een aantal elementen centraal: brede betrokkenheid, deskundigheid en communicatie zijn er enkele van. De brede betrokkenheid is centraal gesteld zodat de (actieve) leden  rondom PerspectieF zélf de input zullen zijn voor een dergelijke hervorming. Kundigheid is een belangrijk element zodat ook externen en professionals expliciet word gevraagd mee te denken in het proces tot hervorming. De verdere planning is in de bijlage onder het document opgenomen.

Uiteindelijk zal uiterlijk 5 april 2013 het bestuur een definitief voorstel tot hervorming op de website publiceren. Via een buitengewone ALV op vrijdag 19 April zal de ALV hiervoor worden gevraagd bij elkaar te komen om een definitief oordeel over dit plan te geven. Vanaf juni 2013 kan het definitieve voorstel binnen PerspectieF worden geïmplementeerd.

Heb jij vragen of opmerkingen? Wil je graag meedenken maar weet je nog niet hoe? Kom in ieder geval naar de ALV op vrijdag 23 november (Utrecht), waar het voorstel dat hervorming als één van de agendapunten op de agenda staat. Voor overige vragen en opmerkingen, mail dan naar info@perspectief.nu. Iemand vanuit het bestuur neemt dan contact met je op om overige vragen te beantwoorden.

Bijlage_reorganisatie99,0 kBapplication/msworddownload

Reacties op 'Proces tot hervorming PerspectieF'