PerspectieF tevreden over aangenomen moties verkiezingscongres

PICT0006maandag 02 oktober 2006 09:15

Amersfoort - De aanvullingen die PerspectieF, ChristenUnie-jongeren op het concept verkiezingsprogramma van haar moederpartij voorstelde, zijn door het congres van de ChristenUnie positief ontvangen. PerspectieF is blij over de aangenomen moties.

"Doordat het congres enkele moties van PerspectieF over heeft genomen laat de ChristenUnie zien dat ze haar jongeren serieus neemt" aldus Rogier Havelaar, voorzitter PerspectieF.

De grootste aanvulling die door het congres werd toegejuicht is het schakelprogramma voor VMBO/MBO-leerlingen.
Rogier Havelaar: "Leerlingen op het VMBO moeten na hun tweede jaar een keuze maken
voor de  sector waarin ze verder willen gaan. Na hun slagen kunnen ze alleen een MBO-opleiding volgen die aansluit bij de in het tweede jaar gekozen sector." Gevolg is dat 15 procent van de VMBO'ers niet de MBO-opleiding kunnen volgen die zij graag zouden willen. Dit zorgt er voor dat veel scholieren voortijdig met de opleiding stoppen. "Dit schakelprogramma bereidt de scholieren voor op de overschakeling naar een MBO-richting als deze niet binnen de gekozen sector valt. Zo voorkom je de uitval van niet gemotiveerde MBO'ers " aldus Havelaar.

Foto's van deze dag zijn hier te bekijken!

Reacties op 'PerspectieF tevreden over aangenomen moties verkiezingscongres'

Archief > 2006