Rotterdamse jongeren in Brussel

europees parlement brussel plenaire vergaderzaaldonderdag 28 februari 2013 18:41

Woensdag was er een groep PerspectieF'ers in Brussel op bezoek in het Europees parlement.
Zij kregen informatie over wat Europa betekent voor hen en wat de ChristenUnie in Europa doet. Ook is nagedacht over hoe je als jongere je kan inzetten voor de samenleving.

's Ochtends vertrok de bus op tijd vanuit Rotterdam om zonder vertraging in Brussel aan te komen. Daar kregen de jongeren een uitleg van de medewerkers van de Eurofractie over wat Europa is en doet. Tijdens de lunch werden er vragen over wat europarlementariër Peter van Dalen heeft bereikt, hoe hij zich inzet voor godsdienstvrijheid en wat zijn mogelijkheden als een van de 754 europarlementariërs zijn beantwoord.

Na deze lunch volgde een rondleiding door de gebouwen en vervolgens bezocht de groep het interactieve parlementarium. Na deze politieke activiteiten werd uiteraard nog even de stad Brussel bekeken om tot slot naar Rotterdam terug te gaan. In de bus discussieerden een paar nog over de mogelijkheden die jongeren hebben om van zich te laten horen terwijl anderen de interessante dag verwerkten.

Heb jij zin om je in Rotterdam of landelijk je als jongere in te zetten voor christelijke politiek? Mail dan naar info@perspectief.nu

Reacties op 'Rotterdamse jongeren in Brussel'

Archief > 2013