Het perspectief van Kars Veling

kars-velingwoensdag 08 mei 2013 19:31

Christelijke organisaties voelen zich vaak in het defensief gedrongen. De verzuiling lijkt definitief voorbij. Wachten we op een stil sterven van de christelijke organisaties en politiek? Die vraag staat centraal in de jaarlijkse Groen van Prinstererlezing van het Wetenschappelijk Instituut (WI) van de ChristenUnie, uitgesproken door dr. Kars Veling. PerspectieF raadt deze lezing van harte bij jullie aan.

In zijn lezing: ‘Ankers los’ zoekt hij naar een manier van organiseren waarbij niet zozeer de grondslag centraal staat, maar eerder een gedeeld doel, een gedeelde visie en een gedeeld perspectief. Geen grondslagenmodel maar een perspectiefmodel. Als een van de oprichters van de ChristenUnie zal hij ook reflecteren op de manier waarop wij dat hebben georganiseerd.
Kars Veling is iemand met een brede blik. Hij is filosoof. Voor het GPV (voorloper van de ChristenUnie) was hij tien jaar Eerste Kamerlid. In 2002 werd hij de eerste voorzitter van onze Tweede Kamerfractie. Daarna was hij rector van de openbare scholengemeenschap Johan de Witt College. Sinds 2011 is hij directeur van ProDemos, eerder het Huis voor Democratie en Rechtsstaat.
Het is voor het WI, maar ook voor Veling zelf, erg leuk als er veel mensen van de ChristenUnie aanwezig zijn. De lezing is op woensdagavond in Amersfoort. Aanmelden (het aantal plaatsen is beperkt) en meer informatie: wi.christenunie.nl/groenlezing2013

Reacties op 'Het perspectief van Kars Veling'

Archief > 2013