ChristenUnie-jongeren: Hans van Baalen Engel van het jaar

hansvanbaalendonderdag 15 januari 2009 20:01

VVD-kamerlid en beoogd fractievoorzitter in het Europees Parlement Hans van Baalen is door PerspectieF, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie, uitgeroepen tot Engel van het jaar. Hij krijgt deze onderscheiding vanwege zijn voortdurende inzet voor mensenrechten en in het bijzonder de positie van onderdrukte christenen. De ‘Engel van het jaar-award’ is een prijs van de ChristenUnie-jongeren voor de politicus die zich het afgelopen jaar heeft ingezet voor christelijke idealen en zelf geen vertegenwoordiger is van een traditioneel christelijke partij. Eerder wonnen Hans Wiegel, Marianne Thieme en Jeroen Dijselbloem de prijs.

PerspectieF-voorzitter IJmert Muilwijk roemt Van Baalen om het opkomen voor mensenrechten. Van Baalen stelde kamervragen over de positie van christenen in Indonesië, het oppakken van 110 christenen in Eritrea en geweld jegens christenen in Noord-Irak en India. Ook vroeg hij onder andere om aandacht voor de arrestatie van bijna honderd christenen door de autoriteiten in Laos en over de mishandeling van de Palestijnse journalist Mohamed Omer door Israëlische grenswachten. IJmert Muilwijk: ,,Terwijl veel kamerleden zich alleen bezig hielden met mensenrechten in Tibet en China rondom de Olympische Spelen maakte Van Baalen zich zorgen over de mensen die geen stem hadden. Hij is daarmee een redder van mensen in nood. Daarom is hij voor ons de 'Engel van het jaar'.''

In de media:

- Jongerentak CU: Van Baalen engel van het jaar (Novum)
- VVD'er Van Baalen 'Engel van het jaar' (ND)
- VVD'er Van Baalen 'Engel van het jaar' (De Pers)

Reacties op 'ChristenUnie-jongeren: Hans van Baalen Engel van het jaar'

Archief > 2009