PerspectieF in Kopenhagencoalitie

aardboldinsdag 03 november 2009 08:47

14 Nederlandse jongerenorganisaties hebben de handen in een geslagen in de aanloop naar de VN klimaattop in Kopenhagen. PerspectieF is één van de organisaties die zich in wil zetten voor het klimaat. De coalitie eist een sterk klimaatakkoord op de top in Kopenhagen en concrete actie van de Nederlandse regering. Samen hebben ze de website www.kopenhagenactnow.nl gelanceerd.

In december komen de wereldleiders bijeen in Kopenhagen om een nieuw klimaatakkoord te sluiten. Hier moeten wereldwijde afspraken worden gemaakt over het terugdringen van CO2-uitstoot en de hulp aan derde wereldlanden. IJmert Muilwijk, voorzitter van PerspectieF, ChristenUnie jongeren: “Wij hebben de handen ineen geslagen om een gezamenlijk geluid te laten horen dat iedere politieke kleur overstijgt en uiting geeft aan hun gezamenlijk belang: een sterk klimaatakkoord in Kopenhagen”

De jongeren willen dat de rijke landen beloven hun uitstoot in 2020 met minimaal 40 procent te verminderen ten opzichte van 1990. Het merendeel van deze reducties moet in eigen land worden gerealiseerd. Ontwikkelingslanden moeten worden geholpen bij duurzame economische ontwikkeling. De rijke landen moeten de ontwikkelingslanden met jaarlijks 110 miljard euro (bovenop de reguliere ontwikkelingsbudgetten) ondersteunen zodat zij deze duurzame weg met succes in kunnen slaan.

Teken voor een goed klimaatverdrag op www.kopenhagenactnow.nl

Jij kunt acties starten, meedoen met andere acties en jouw vrienden inschakelen via Facebook, Hyves en Twitter.

Wil jij je samen met PerspectieF inzetten voor een sterk klimaatverdrag mail dan naar Daan Weststrate, bestuurslid politiek: politiek@perspectief.nu 0615906935

Reacties op 'PerspectieF in Kopenhagencoalitie'

Archief > 2009