PerspectieF bij Spuiten & Slikken

spuitenenslikkenmaandag 23 maart 2009 17:01

Afgelopen weekend was PerspectieF voorzitter IJmert Muilwijk te gast bij Spuiten en Slikken, het BNN programma over sex en drugs. Gesprekonderwerp was het paddo verbod.

Sinds eind 2008 mogen er geen paddo's meer verkocht en geteeld worden in Nederland. De reden hiervoor is dat er door paddogebruik veel mensen in levensbedreigende situaties zijn gekomen. Door hallucinirende paddo's verlies je controle over je lichaam. Er vielen zelfs meerdere doden. Ook bestaat de kans dat je in een psychose komt. Daarom is PerspectieF voorstander van het paddoverbod.

BNN presentator Filemon Wesselink interviewde naast IJmert Muilwijk ook smartshophouder Meile Schot. Hij ontkende niet dat er gevaren aan paddo's zitten. Vorig jaar sprong een Frans meisje van de IJtunnel in Amsterdam onder invloed van paddo's. Ze was op slag dood. IJmert: "Ik zou niet aan de ouders van dat meisje willen gaan vertellen dat we in Nederland weten dat paddo's erg gevaarlijk zijn en dat we daar vervolgens niets mee doen".

Filemon vroeg zich ook af of er door godsdienst niet meer doden zijn gevallen dan door drugs. Hierop antwoordde IJmert: "Ik ben de laatste die zal beweren dat er nooit fouten gemaakt zijn door godsdienstigen, maar daar hebben we van geleerd. Dat moeten we ook bij paddo's doen. We hebben geleerd wat de risico's zijn en daar moeten we nu naar handelen"

Uitzending terugkijken

Reacties op 'PerspectieF bij Spuiten & Slikken'