Jongeren in beeld

maandag 06 april 2009 22:52

Vandaag was het weer een prachtige dag! Rond het middaguur heb ik met Inge Snip afgesproken op een terrasje in de zon voor een interview. Zij zit in de redactie van Driemaster, het verenigingsblad van de JOVD en werkt als assistent voor de fractievoorzitter van de VVD in het Europees Parlement. We kennen elkaar vanuit onze studie (Internationaal en Europees recht), dus was het ook leuk om weer even bij te praten over waar we op dit moment allemaal mee bezig zijn.

Zij wilde graag weten hoe het zo gekomen is dat ik al zo jong in de politiek ben terechtgekomen, en naar mijn ervaringen in Provinciale Staten van Groningen tot nu toe, en de dingen die ik daarin mocht bereiken in de afgelopen jaren. Maar ook was ze benieuwd naar de rol van mijn geloof in het politieke werk. Het was leuk om te vertellen over hoe ik vanuit de praktijk ervaar hoe ver de invloed van Europees beleid doorwerkt in onze samenleving, en hoe wij daar in de provincie ook rekening mee moeten houden. We komen elkaar ongetwijfeld weer tegen tijdens de campagne!

Vanuit de Nationale Jeugdraad kwam het verzoek een bijdrage te schrijven voor de jongerensite www.heeleuropa.nl. Zowel van Peter van Dalen (onze lijsttrekker) als van mij is er een bijdrage geplaatst, inclusief filmpje. Zeker het kijken waard!

Driemaster2,2 MBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Jongeren in beeld'