ChristenUnie-jongeren starten lifttour door Europa

liftenwoensdag 27 mei 2009 18:00

Leden van PerspectieF, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie, liften aankomende donderdag en vrijdag naar verschillende steden in België, Frankrijk en Duitsland. “Kandidaat europarlementariërs vangen elkaar momenteel de vliegen af over zaken die alleen van belang zijn voor Nederland. Met deze actie willen we laten zien dat veel regelgeving door Europa bepaald wordt en dat samenwerking op Europees niveau erg belangrijk is”, aldus IJmert Muilwijk voorzitter van PerspectieF, ChristenUnie-jongeren.

Jongeren willen belang van samenwerking onderstrepen

Onderweg gaan ze in gesprek met automobilisten en vrachtwagenchauffeurs over wat Europa voor hen betekent. De dag begint donderdag in alle vroegte met een ontbijt waarbij de jongeren laten zien op welke manier Europa invloed heeft uitgeoefend op de producten die in de supermarkt liggen. Bij aankomst in de verschillende landen helpen de jongeren zusterorganisaties van de ChristenUnie bij hun campagne.

Reacties op 'ChristenUnie-jongeren starten lifttour door Europa'

Archief > 2009