RTV Raalte

zaterdag 16 mei 2009 12:13

Op zaterdagmorgen, kwart over negen al, gaat de telefoon: RTV Raalte met het verzoek voor een telefonisch interview.

De presentator blijkt een enthousiast interviewer, met de Burgemeester van Raalte speciaal voor dit onderwerp als sidekick. Ik word stevig bevraagd op onze slogan: Samenwerking ja, superstaat nee. Deze blijkt in het hele land aanleiding om wat extra aandacht aan de ChristenUnie/SGP te bieden. Dit geeft ons als kandidaten natuurlijk weer gelegenheid om aan te geven waar wij in Europa voor staan.

Europa moet zich richten op haar kerntaken, zoals veiligheid, klimaat, energie en mensenrechten. Europa kan ook echt sterk worden op die punten, zonder dat ze zich bezig hoeft te houden met onderwerpen die we het beste nationaal kunnen blijven regelen als zorg en onderwijs.

Deze realistische kijk op Europa kan op instemming rekenen van veel Nederlanders. Nu hopen dat dit zich ook vertaalt naar een stem op 4 juni op onze lijst!

Reacties op 'RTV Raalte'

Archief > 2009