EU campagne: fietstocht en jongerenavond 20 mei

eudinsdag 19 mei 2009 23:02

In het kader van de Europese verkiezingen organiserende de Nationale Jeugdraad een fietstocht van Brussel naar Rotterdam. Rotterdam is de Europese jongerenhoofdstad van 2009. Diverse jongerenorganisaties namen deel aan de fietstocht. Uiteraard was PerspectieF ook vertegenwoordigd.

In de stromende regen begon de fietstocht afgelopen donderdag in Brussel. Na een overnachting in Bergen op Zoom, kwamen wij in Rotterdam aan. De laatste kleine kilometer in Rotterdam vanaf de Erasmusbrug fietsen ook een paar Europese parlementskandidaten mee. Bij het stadhuis stond burgemeester Aboutaleb de fietsers op te wachten om ons te verwelkomen. Aansluitend volgden nog een tweetal debatten. In het stadhuis ging de Rotterdamse gemeenteraad in debat met de kandidaten van verschillende partijen voor het Europees parlement. Voor de ChristenUnie nam Ruud van Eijle die derde op de verkiezingslijst staat deel aan het debat. In de avond was het in de bibliotheek van Rotterdam de beurt aan de jongeren om de discussie aan te gaan met de Europese parlementskandidaten.

Voor de Europese verkiezingen worden diverse activiteiten georganiseerd. Zo zal er aanstaande woensdagavond 20 mei in Utrecht een speciaal op jongeren gerichte campagneavond van de ChristenUnie/SGP zijn. Hier kan je meer informatie vinden: http://www.perspectief.nu/nl/ep2009

Reacties op 'EU campagne: fietstocht en jongerenavond 20 mei'

Archief > 2009