ChristenUnie-jongeren: ‘AOW-leeftijd met twee maanden per jaar omhoog’

k.jpgdonderdag 01 oktober 2009 17:02

Het is de SER niet gelukt om te komen met een alternatief voorstel voor de verhoging van de AOW-leeftijd naar 67. Daarom vraagt PerspectieF, ChristenUnie-jongeren het kabinet nu maatregelen te nemen.

De AOW-leeftijd moet volgens de jongeren vanaf 2011 met minimaal twee maanden per jaar omhoog. IJmert Muilwijk, voorzitter van PerspectieF: “Dat de AOW-leeftijd omhoog gaat is duidelijk, maar over de invulling bestaat nog veel onduidelijkheid. Een te langzame opvoering van de AOW-leeftijd staat een eerlijke verdeling van de lasten van de vergrijzingsproblematiek in de weg”

Wanneer de leeftijd met slechts een maand per jaar verhoogd wordt, zijn het volgens PerspectieF met name de jongeren van nu die de volle twee jaar extra moeten werken.  Muilwijk: “Door de leeftijd vanaf nu elk jaar met twee maanden te verhogen worden de lasten eerlijker verdeeld over de generaties. Bovendien is het positieve effect van deze maatregel gelijk terug te zien op de begroting”. De jongeren zijn blij dat dit kabinet voornemens is de AOW-leeftijd te gaan verhogen en hopen op daadkracht in de concrete aanpak.

Reacties op 'ChristenUnie-jongeren: ‘AOW-leeftijd met twee maanden per jaar omhoog’'

Archief > 2009