Voorzitter op Radio 1 over economische crisis

ijmert_nieuwvrijdag 13 februari 2009 15:30

De economische crisis wordt steeds erger. Daarom moeten er snel radicale maatregelen genomen worden. Dat stelde PerspectieF voorzitter IJmert Muilwijk bij Standcafe.nl op Radio 1 in een debat met Rob Oudkerk van de PvdA.

De afgelopen jaren zijn belangrijke, maar broodnodige beslissingen op de lange baan geschoven. Zo zien we de vergrijzing op ons afkomen. Het aantal mensen boven de 65 gaat van 2 naar 4 miljoen. Dat terwijl de beroepsbevolking met een miljoen krimpt. De AOW leeftijd moet daarom met een maand per jaar omhoog gebracht worden naar 67.

Ook de hypotheekrente moet langzaam uitgefaseerd worden. Als we beginnen met een limiet van €250.000 op de aftrekmogelijkheid van hypotheekrente, dan wordt het een rechtvaardiger stelsel.

Darwin

Naast de economische crisis stond ook het Darwin jaar centraal. Er worden momenteel 6 miljoen folders voor het creationisme verspreidt. Als tegenactie hebben mensen een 'Ja Evolutie, Nee Creationisme' sticker voor op de brievenbus gemaakt. IJmert ging in debat de initiatiefnemer. Het moet voor iedereen mogelijk zijn om dit soort materiaal te verspreiden, maar een echte dialoog heeft meer effect.

Reacties op 'Voorzitter op Radio 1 over economische crisis'

Archief > 2009