PerspectieF in Iran Comite

irancomitedinsdag 31 maart 2009 15:27

Maandag werd in Nieuwspoort het Iran Comité gelanceerd. Dit comité gaat zich inzetten voor mensenrechten in Iran en tegen de nucleaire dreiging. PerspectieF voorzitter IJmert Muilwijk is een van 9 leden. Bram Peper is voorzitter. Ook CIDI directeur Ronny Naftaniel (joodse gemeenschap) en oud COC voorzitter Frank van Dalen (homo gemeenschap) zitten in het comite.

Sinds de Islamitische geestelijken in Iran aan de macht zijn, vormen zij een bedreiging voor zowel de eigen burgers als voor de veiligheid in de regio en ver daar buiten. Vrouwen worden gestenigd op verdenking van overspel en politieke tegenstanders worden opgepakt. Ook heeft de Iraanse president bij herhaling gedreigd Israël van de kaart te vegen. Op dit moment is het Iraanse regime hard op weg om een atoombom te maken. Dit is een serieuze dreiging voor het voortbestaan van Israel. Het comite gaat zich inzetten voor een harde aanpak van Iran door bedrijven en politiek.

IJmert gaf afgelopen week samen met Frank van Dalen een interview op radio 1 bij BNN today. Zaterdag stond er een groot duo-interview in het Nederlands Dagblad. Ook het Reformatorisch Dagblad schonk aandacht aan het comité.

Demonstratie
De eerste actie van het comité is een demonstratie voor de Iraanse ambassade in Den Haag op woensdag 1 april van 17 tot 18 uur (Duinweg 20). Je bent van harte welkom! Teken hier de petitie!

Reacties op 'PerspectieF in Iran Comite'

Archief > 2009