Groningse nuchterheid in het EP

maandag 30 maart 2009 22:41

De campagne komt zo langzamerhand op gang. Steeds meer organisaties bellen of mailen me voor een bijdrage aan een debat, of voor een interview in een blad wat ze uitgeven. Vandaag heb ik een interview gehad met Bob de Greef van de Groninger Studentenbond. De Gsb noemt zichzelf de vakbond voor studerend Groningen, en houdt zich onder andere bezig met belangenbehartiging en actievoeren. Voor hun opinieblad Nait Soez'n (Gronings voor 'niet zeuren') wilden ze een interview met de twee Groningse studenten op de kandidatenlijst voor de Europese verkiezingen.

Vanmiddag tijdens de lunchpauze hadden we afgesproken op het hoofdkwartier van de GSb.

We hebben gesproken over de rol die Europa zou kunnen spelen op het gebied van klimaat en energie, Groningse nuchterheid (nait soez'n moar doun) in het Europees Parlement en internationalisering van het hoger onderwijs. De vragen werden soms 'ietwat' politiek gekleurd gesteld (Waarom zou u zich kandidaat stellen voor het grote technocratische Europees Parlement?), maar ondanks dat heb ik veel kunnen vertellen over waar de ChristenUnie voor wil staan in deze verkiezingsperiode en de komende 5 jaren in het Parlement zelf!

Klik hier voor het volledige interview (PDF)

Reacties op 'Groningse nuchterheid in het EP'

Archief > 2009