PerspectieF houdt kerstdiner tegen sociaal isolement

kerstdiner_scheveningen_perspectiefvrijdag 24 juli 2009 21:23

Het is midden in de zomer. Toch ziet het er op het strand van Scheveningen uit alsof het Kerst is. Er lopen mensen rond in kleurige kerstmanpakken en ook de kerstboom ontbreekt niet. Mensen stromen samen om aan te schuiven bij het kerstdiner dat ook op het strand plaats vindt.

Het gaat om een actie van PerspectieF in samenwerking met ontmoetingsrestaurant Van HarteResto. Ze willen door dit diner aandacht vragen voor het feit dat sociaal isolement ook in de zomermaanden aanwezig is en niet alleen met de kerstdagen.

IJmert Muilwijk, voorzitter van PerspectieF is tevreden over de actie: “We hebben veel gasten mogen verwelkomen. Het is goed dat nu eens onder de aandacht komt dat juist in de zomermaanden veel mensen eenzaam zijn”. Uit onderzoek is gebleken dat honderd duizenden mensen in Nederland in een sociaal isolement leven. IJmert: “De politiek moet hier meer aandacht aan besteden. Maar het begint bij ons zelf. Daarom hebben wij het initiatief voor dit diner genomen.”.

De gasten lieten zich de maaltijd goed smaken en waarderen het initiatief van de ChristenUnie jongeren. Verschillende vakantiegasten kwamen ook nieuwsgierig kijken bij de happening op het strand. Volgende week wordt er in het televisieprogramma EénVandaag aandacht besteed aan het diner.

Reacties op 'PerspectieF houdt kerstdiner tegen sociaal isolement'

Archief > 2009