ChristenUnie-jongeren: “Roep ambassadeur Iran op het matje”

iranmaandag 15 juni 2009 19:13

De Nederlandse regering moet de ambassadeur van Iran op het matje roepen. PerspectieF, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie, vindt de gebeurtenissen na de verkiezingen onacceptabel en wil daarom tekst en uitleg krijgen van de Iranese ambassadeur.

PerspectieF-voorzitter IJmert Muilwijk: “De verkiezingen zijn oneerlijk verlopen en media worden het land uitgezet. Op deze manier wordt een misdadig regime in stand gehouden. De internationale gemeenschap moet dit niet aan zich voorbij laten gaan. Ook Nederland moet van zich laten horen”.

PerspectieF houdt de situatie rondom de mensenrechten in Iran al langer in de gaten. Zo is IJmert Muilwijk actief in het Iran-Comité, dat op komt voor de onderdrukte bevolkingsgroepen in Iran. Muilwijk: "Vrijheid van godsdienst en meningsuiting zijn in Iran ver te zoeken. Met de oneerlijk verlopen verkiezingen heeft Iran een nieuw dieptepunt bereikt." De oppositie met presidentskandidaat Moesavi wordt momenteel dwarsgezeten en protesten van de bevolking zijn met geweld neergeslagen. De Nederlandse regering moet volgens Muilwijk extra diplomatieke druk uitoefenen op Iran. Duitsland heeft de ambassadeur al ontboden, volgens de ChristenUnie-jongeren moet Nederland dit goede voorbeeld volgen.

Reacties op 'ChristenUnie-jongeren: “Roep ambassadeur Iran op het matje”'

Archief > 2009