PerpectieF en WI ChristenUnie voor bio-energie

ijmert_wimaandag 20 april 2009 12:11

Afgelopen vrijdag presenteerde de Groen van Prinsterer Stichting, het wetenschappelijk instituut (WI) van de ChristenUnie, een visie op bio-energie. PerspectieF schreef mee aan dit document. Gezamenlijk met het WI pleit PerspectieF voor meer gebruik van bio-energie.

Er zijn veel kansen om meer duurzame energie op te wekken door het gebruik van reststoffen. Toch gebeurt dit niet. Het is goed dat we met ingewikkelde windmolenparken in zee bezig zijn, maar laten we ook naar de makkelijke mogelijkheden kijken. Door hergebruik van grondstoffen kunnen we makkelijk 10% CO2 reduceren!

Op de bijeenkomst die werd voorgezeten door PerspectieF voorzitter IJmert Muilwijk waren onder andere Peter van Dalen (kandidaat Europartlement voor de ChristenUnie), Esme Wiegman (Tweede kamerlid ChristenUnie) en Maarten Hajer (directeur Planbureau voor de Leefomgeving) aanwezig.

Voor zowel PerspectieF als het WI blijft duurzaamheid een speerpunt. Niet omdat het een hype is, maar omdat juist de ChristenUnie voor de beschermwaardigheid van het toekomstige leven staat. Daarom hebben we de taak om deze wereld te behouden.

Reacties op 'PerpectieF en WI ChristenUnie voor bio-energie'

Archief > 2009