ChristenUnie-jongeren lanceren www.houddechristenuniescherp.nl

standaardvrijdag 06 februari 2009 09:22

PerspectieF, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie, heeft gisteren de website www.houddechristenuniescherp.nl gelanceerd. Met deze website willen de jongeren kijken of de winstpunten die door de ChristenUnie in het coalitieakkoord zijn binnengesleept ook daadwerkelijk verzilverd worden.

IJmert Muilwijk, PerspectieF-voorziter: ,,We zijn blij met de deelname van de ChristenUnie aan deze regering, maar we zijn er nog niet. We willen op de helft van de regeerperiode onderzoeken welke punten door de ChristenUnie zijn verzilverd en waar nog flink de schouders onder gezet moet worden." De jongeren gaan onderzoek doen naar  de realisatie van winstpunten op het gebied van alternatieven voor abortus, koopzondagen en het jeugd en gezinsbeleid. De ChristenUnie-jongeren maken een 100 dagen tour om dit te onderzoeken. De verschillende organisaties waar het kabinet tijdens de 100 dagentour op bezoek kwam worden nu door PerspectieF bezocht. Hierbij wordt door de jongeren gekeken naar de vooruitgang en verbetering in de afgelopen twee jaren.

Naast het evaluerende onderzoek van PerspectieF start in deze periode ook een onderzoek naar de meningen van kiesverenigingen over de prestaties van de ChristenUnie in het huidige kabinet. Op deze manier houdt PerspectieF de ChristenUnie scherp.

Reacties op 'ChristenUnie-jongeren lanceren www.houddechristenuniescherp.nl'

Archief > 2009